Sunday, February 07, 2010

Owhhh Balik Melaka Lagi.....~!!!


Ofkos pic from gugel

Waaa...jam menaip entry ni pukul 4.30 pagi...nape x tido?? Bw la ape lg...hikhik..

Okeh..nak bgtau, ibu Tharwan n Tharwan akan balik Melaka lagi untuk minggu ini tanpa ditemani ayah Tharwan...huargghhh...ngantuk la nak drebar nnti xde teman nak borak2...kalo borak ngan Tharwan kalo jumpe lembu moo mooooo mesti kene panggil dia cakap camni "Tharwan..tharwan..tuuu..tuu...lembu...nampak takkk??" bukan pe x nak kasi dia bosan layan diri jd co-pilot ibu dia...hahaha...

Mcmtu la situasi suatu ketika dulu ibu Tharwan pernah bekerja di Melaka n ayah Tharwan di Port Dickson...masa ni ibu n Tharwan kene blk Mlk sbb keadaan tempat tinggal tidak sesuai ngan Tharwan so kene beralih tempat...masa tu Tharwan selsema n demam selama 1 minggu n amik keputusan bawak balik Melaka je...1 bln dok di Mlk try2 intai peluang pekerjaan alhamdulillah keje kerani di sebuah Syarikat Keselamatan...gaji n keje sgt oke cuma bos Indian...then berhenti..

Lpstu dpt plak keje di Southern Waste Environment Melaka sbgai kerani bahagian workshop...kat dept tu ibu Tharwan sorg je pompuan kat ctu..mule2 janggal, lame2 seronok sbb jauh dari kaum sejenis...kurang dosa ngumpat..ahaks..buat keje je la sambil2 soping on9...keje 3 bln je tggu2 utk jawatan tetap mcm sengaja dilambat2kan...dh la masa tu nak Raya Puasa nak tau gk la bleh apply cuti tahunan ke x...kang kalo ikut suka cuti je kene tolak gaji dah mmg ciput plak...blk kg side ayah Tharwan kat Kelantan plk tu mane bleh 2-3 ari cuti...so no kompromi kalo company wt staff cmtu baik bagi notis 1 minggu angkat kaki..siap cakap x payah la confirm nnti kene tggu notis 1 bln plak...yg lain2 mslh dgn dept HR cam hanjing siap nak tengking2 sori agak kasar di situ...dgn tekanan kerja yg byk ai boleh siapkan smue report ikut dateline ok tp gaji x setimpal..dan mcm2 la lg minyak petrol plak tgh mahal 1L = RM2.40 x silap..alahaiii...baik berenti keje jaga anak...harapkan OT je bleh dpt gaji lebih tp takkan tiap2 hari nak OT? so pk pnye pk..berhenti kerja buat kali ke-2 smpai skg la jaga anaknye...ehehe...

So sejak itu la..gilir2 every weekend kalo turn ibu Tharwan duty hari Sabtu..ayah Tharwan la kene blk Melaka...kalo ibu Tharwan off Sabtu, Jumaat ptg lps abih keje amik Tharwan brooommm..broommm ˙˙˙ɐɐp ɹoʇoɯ ıʎunq ıuı ɥǝ zooommmm balik Port Dickson...rutin selama 8 bulan waktu Tharwan berumur 7bln - 1thn 4bln..

Pjg le plak citer nk balik Melaka ni...siap ungkit2 citer lama...bkn pe...bleh gk ibu Tharwan simpan memory kat cni...

Kejap lg nak gerak kul 6.30 @ 7 pagi lepas subuh cmtu...Tharwan? mesti lalok mengantuk lagi..hikhik...eh lupe plk nk bgtau ade ape blk minggu ni kan...tghari nanti bakal kakak ipar pihak pompuan nak berbalas kunjungan merisik dari kami minggu lps...konon nak pulangkan barang la...adehh..mlm td baru dpt tau yg esok diorg nk dtg 3 kereta...ingatkan x nak blk sbb mcm tergempar...tp dh tghmlm td tok abah Tharwan call suh balik sbb kat umah xde sape...mesti la nak cucu dia jgk ade...hihi...

Pape pon diishtiharkan ibu Tharwan cuti Yahoo Messeging, Facebooking, Gaming, Blogwalking, Nuffwalking n Bergerking...bergerking xde ape2 kaitan pon...ahaha...adios...




4 comments:

rash said...

melaka kt mane nih?
kg rash kt sg rambai melaka ^^

|arieza| said...

erk pulangkan brg yg merisik mggu lepas? kena reject ke?

Noryanti Binti Hj Rosli said...

@rash - kat bt berendam je...oo..sg rambai ekk...slalu ke blk?

Noryanti Binti Hj Rosli said...

@arieza - erk..ayat kat blog tu pulang brg merisik ke? silap ayat la tu...ehehe...pulangkan bekas2 yg wt hantaran tu...cth pinggan, bekas kaca letak cincin...siap balas smula ape yg kitorg bagi...cth aritu ade bagi buah2an...so diorg pon balas buah2an..n etc la ade 3-4 jenis je..